tisdag 1 mars 2011

"Jackie Kennedy"?

Jag har bestämt att 2011 är det år jag ska börja sy kläder till mig själv. Har ju haft ganska lång "träning" på barnkläder så nu är det dags!
Först ut blev denna ulljacka/kavaj.
Jag köpte tyg till två jackor från lajvarna på Syfestivalen och detta är den ena.
Inspirationen kommer från Maria Ivan, som gör fantastiskt fina kläder. Har kört lite på frihand med utgångspunkt från ett mönster från Ellilo.
Måste nog ännu göra lite småjusteringar men på det stora hela blev den helt OK. Tråkigt nog luddar tyget oerhört mycket, så frågan är väl om den någonsin kommer att användas....

Kostnad 250 kr + en hel massa tid :)

12 kommentarer:

  1. vi får verkligen hoppas att den kommer till användning, för den var väldigt snygg!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tänker sy kläder till dig själv. Jag är också inspirerad att göra det och har börjat lite smått med enklare saker utan direkt passform. Roligt sätt att utöka garderoben! :)

    SvaraRadera
  3. Den ser jättefin ut. Och vilka fina saker Maria Ivan gör. Jag blir sugen på att sy något liknande också. Det är ju bara det att symaskinen är hos "doktorn". Ser fram mot att se mer som du syr.
    Efwa - Medea

    SvaraRadera
  4. Trist med luddet...Kanske kan sy ifoder?
    Snygg lösning i ärmsluten!

    SvaraRadera
  5. Jättefin ju! Det lär väl inte vara det lättaste att sy i sånt tyg men det blev jättefint! Gillar också ärmavsluten!

    SvaraRadera
  6. Shit vad snygg den blev!!
    Sorry att jag inte svarat på mail, ska göra det när kaoset lagt sig...
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Trist att det luddar så! Den är jättefin.

    SvaraRadera