måndag 11 april 2011

Vårjacka

Jag har gjort en vår/sommarjacka till lillebror. Egentligen var det meningen att denna skulle ha en huva, men tyvärr räckte inte tyget till det. Det fick bli en krage istället. Fint det med. Lite inspirerat av Moonkids. Har utgått från ett mönster från Ottobre 4/2009, men ändrat det en hel del som vanligt. Det går nog knappast att känna igen vilket mönster ur den tidningen jag använt... Passformen blev kanonbra. Lyckades inte få till en actionbild, men det kanske kommer senare.

9 kommentarer:

  1. Underbar fin!

    Jag blev inspirerad och inser att det måste bli en eller två "zipper".

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Herlig!! Jeg synes det var stilig med krage i stedet for hettte - bra du ikke hadde nok stoff :-)

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg! Jag är inte så förtjust i kragar i vanliga fall, men på denna jackan passade det verkligen!

    SvaraRadera
  4. Den blev mycket mer retro med krage tycker jag. Superfin. Jag är också sugen på att sy jacka utan luva, det funkar mycket bättre under andra kläder.

    SvaraRadera
  5. Så snygg den är! Fint med brunt till det gröna!

    SvaraRadera