onsdag 22 juni 2011

Linne

För ett tag sedan efterlyste jag lite Tummelisatyg och I heart retro nappade på min vädjan och nu har det tyget i min ägo :) Blev så förtjust i kombinationen tummelisa+prickar som jag sett på ngn blogg så jag var tvungen att köra samma kombo. Modellen är inspirerad av ett gammalt Mololinne vi har här hemma. Det är "fuskknytning" på axlarna, vilket jag tycker är väldigt praktiskt. Egentligen var det meningen att man skulle knyta rosetter på axlarna, men stropparna blev lite för korta för det... Lätt att ändra om man orkar, men det blev väl egentligen helt ok med endast dubbelknut? Jag har 5 mm resår i kanalen nertill för att det ska bli lite form på linnet.

Ska bli spännande att se vad lillasyster tycker imorgon, för detta är till henne. Oftast går kläderna jag syr hem rakt av och jag är så glad för det.

3 kommentarer:

  1. Superfint:) Jag förstår att du föll för tygkombon, den är häftig.

    SvaraRadera
  2. vad snyggt det blev! lyckat byte och lyckad kombo även hos dig =)

    SvaraRadera
  3. Läckert, hoppas tösen gillade det!

    SvaraRadera