torsdag 14 juli 2011

Sommarkjol

Jag syr väldigt sällan till mig själv trots att jag lider stor brist på kläder. Köper i princip aldrig något eftersom jag alltid tänker att det skulle vara så enkelt att sy sådant jag hittar i affärerna själv, men så blir det ändå inte av... Beställde lite tyg av Gekko och blev så förtjust i Malins blommönster så jag var bara tvungen att göra en omlottkjol till mig själv. Det gick väldigt snabbt och enkelt. Kikade lite på en annan omlottkjol jag har, men denna är ännu enklare eftersom den knäpps med tryckknappar i midjan. Funderade först om jag skulle ha en spetskant nertill, men ibland är det snyggt med så enkelt som möjligt. Detta tyg kommer att säljas hos JNY inom kort!

2 kommentarer:

  1. Å så SNYGG den blev, enkelt är oftast snyggast, i varje fall om jag syr till mig själv :-D

    Jag fick också en laddning med tyger idag, det är på tork nu och jag hoppas på att kunna sy lite ikväll!

    SvaraRadera
  2. Så snygg! Helt rätt att skippa spetskanten, så läckert ändå!

    SvaraRadera