fredag 27 juli 2012

Lite piff

Bara lite småfix kvar och så är vårt vardagsrum perfekt. Vi har hållit på och renoverat det bra länge nu men det är bara "lyxgrejjor" kvar. Har beställt en till bokhylla som kom idag och i veckan hittade jag äntligen till min stora lycka en golvlampa på Blocket som jag letat och suktat efter i flera års tid. Den såg fantastiskt fin ut på bilden och vi ska hämta den i helgen. Eventuellt ska jag fixa till lampskärmarna. Det beror lite på i vilket skick de är.

Just nu håller jag på och syr nya kuddar till fåtöljen och soffan. Det är jätteroligt! Den första är färdig och så här ser den ut. Tygerna kommer från Stoff och Stil och jag har inspirerats av Ferm livings fina mönster. Har med flit kastat in några andra färger, som inte finns i vardagsrummet sedan tidigare (syren, ljusgrå och mint) för att det inte ska bli för matchat.

1 kommentar: