lördag 7 november 2009

Småfolkinspirerad klänning

Lillasyster har fått en velourklänning. Småfolk, som för övrigt är mitt favoritmärke, har en liknande som jag inspirerats av. (Har skapat en liten inspirationsmapp på datorn där jag samlat en massa härliga klänningar som jag vill göra.) Tanken var egentligen att klänningen skulle kantas med orange velour. Men det blev tyvärr inte alls som jag tänkt mig, så jag var tvungen att sprätta :(

Det fick bli muddväv istället. Hade ingen orange muddväv hemma, så det blev kanter i cerise. Helt ok, men orange hade varit snäppet bättre.

Klänningen satt mycket bra på lillasyster, som blev väldigt nöjd. Hon har en kattröja från Småfolk i exakt samma färger (+ rosa) som var superschysst ihop med denna klänning.

Den lila velouren kommer från Jofotex och muddväven är från MG tyger.

1 kommentar: