måndag 21 december 2009

Retrobyxor


Jag har gjort ett par gula velourbyxor till lillebror. De känns ganska retro :) Fixade "fuskfickor" i form av en applikation och så körde jag bruna kantband, brunt blixtlås och brun verlour nertill också för jag tänkte att det kunde se lite snyggt ut.
Vet inte riktigt om dessa blev "kul eller clown", men de blir i alla fall dagens dagisbyxor :)

Denna gång sydde jag i blixtlåset på ett annat sätt. Hittade en tutorial i en gammal bok. Det var lite mindre krångligt än jag gjort förut, men jag tycker fortfarande att det är svårt att sätta i blixtlås riktigt snyggt. Antar att det är en övningssak?

Mönstret kommer från senaste Ottobre. Har ändrat det en hel del. Bla har jag kortat byxbenet nästan en decimeter (mönstret har väääldigt långa ben.) Jag har även ställt ut benen mycket mer och gjort större halshål.

15 kommentarer:

  1. Underbart fina.... får barndomskänslor.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka tvärroliga byxor! Jag och mina syskon hade typ sådana här overaller, fast med ärm 1970 ( När jag var 10 år). Ja, och så var det bälte till såklart:).

    SvaraRadera
  3. Underbara! Verkligen retro:)

    SvaraRadera
  4. Wow! supercoola! Oj oj oj...jag älskar dem! /petra.h

    SvaraRadera
  5. Men så cool! Absolut inte clown, blommorna sitter som ett smäck. :-) Helt perfekt!

    SvaraRadera
  6. Jättefina byxor!!!

    /Eva-Lina

    SvaraRadera
  7. definitivt kul, inte clown!
    ursnygga. jag hade nåt liknande i färg o modell när jag var liten men utan de fantastiska blomfickorna

    SvaraRadera
  8. Men oh vilka fina! Hur mycket kostar ett par såna?
    Vill ha...*ler*

    SvaraRadera