måndag 16 maj 2011

Kök

Vi har ett hiskeligt kök. Det funkar förstås, men det är väldigt lite skåp med flagande luckor, urgammal spis med 3 plattor, näst intill obefintlig fläkt, ett eluttag i hela köket förutom bakom det antika kylskåpet (som förövrigt låter som en skördetröska), fruktansvärd tapet osv osv Eftersom nytt kök står väldigt långt ner på vår renoveringslista har jag bestämt mig för att göra det så snyggt det bara så länge.

Nu är första hörnan färdig. Bytte kylskåpet mot det jag tidigare hade i butiken. Det är lite mindre, men 100 ggr fräschare och allt vi behöver får plats. Micron står ovanpå bakom skynket och en bokhylla för kokböcker fick också plats. Jag har tapetserat köksluckorna, målat knopparna, och den vita väggen var tidigare i en underlig brunrosa nyans. Golvet målade jag om i höstas. Tyvärr finns inte en förebild vilket är lite synd, för jag kan lova att det blev en helt enorm förändring.

Fortsättning följer..

3 kommentarer:

  1. Lite tapet är ett enkelt sätt att piffa till lite. :-)

    SvaraRadera
  2. Det ser ju otroligt fint ut tycker jag! Så fint med gamla kök :-)

    SvaraRadera