tisdag 16 februari 2010

Så här gör jag


Jag har fått flera frågor hur jag gör ändarna vid hängselbyxornas knäppning. Jag kollade själv på ett par av lillebrors köpta byxor och det var gjort på ett ganska fiffigt sätt som jag tog efter... :)
Det blir enklast att visa med några närbilder. Jag har ca 2 cm sömsmån vid ändarna viker dem räta mot räta och syr en raksöm med min vanliga maskin. Sedan klipper jag väldigt nära sömmen och vränger änden rätt. Blir som ett "v" ungefär. Jag tycker att det blir väldigt snyggt och försöker inte ens sy "runda" ändar.

6 kommentarer:

  1. Vilket smart sätt! Jag tycker alltid att ändarna rullar sig lite inåt... Så det här ska jag verkligen prova.

    SvaraRadera
  2. Fiffigt!
    TACK för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  3. perfekt, jag som har tänkt å sy såna byxor. tack för beskrivningen! :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, det blir ju kalas fint!!!

    SvaraRadera