onsdag 17 mars 2010

Lekrummet




Här kommer lite bilder på barnens lekrum. Egentligen är detta framförallt en syblogg, men eftersom det är flera som frågat och vi fixat lekrummet själva så får dessa bilder vara med. Ni kanske känner igen gardintyget också (?) :)

Lekrummet har varit färdigt i drygt ett år nu. Tyvärr hittade jag inga bilder på hur rummet såg ut innan och det är lite synd eftersom förändringen är helt enorm. Min man har snickat bordet, den gröna förvaringsmöbeln, leksaklådorna och dockteatern. Jag ska ännu fixa lite sittpuffar att ha runt bordet. De blir av brunt tyg med vita hjärtan. (Orginal 70-tal som jag fyndade för 39 kr metern på Sundbybergs textilcentrum när vi nästan bodde granne med det.)
De gamla skolbänkarna är från farmor och farfar. Tapeterna har jag köpt på tapetorama för länge sedan eftersom jag inte kunde motstå dem. Utbyggnaden där svarta tavlan sitter är min walk-in closet :)

12 kommentarer:

  1. Så himla fint!!!!! Och tänk att ungarna har EGET lekrum!!!!! Vilken lyx! Och så händiga ni är!!!

    Här trängs vi i en trea, barnen har ett rum, vi ett och ett gemensamt vardagsrum (meeen.... det finns ett litet skafferi på ca 3 kvm, gissa vad jag använder det till...? snarare "walk in sykrynin" än walk in closet" :-))

    SvaraRadera
  2. Utrymme är största fördelen med att numera bo på "landet"... :)

    SvaraRadera
  3. Så härligt soligt och inbjudande!

    SvaraRadera
  4. Jättefint barnrum! Gillar speciellt tapeterna på lådorna och de klara färgerna.

    SvaraRadera
  5. Mycket snyggt!
    Man blir verkligen glad av rummet!

    /Lena

    SvaraRadera
  6. Åh, vilket underbart lekrum! Tycker oxå tapeterna på lådorna var pricken över i:t :-)

    SvaraRadera
  7. For et fint barnerom! Masse farger og glede:)

    SvaraRadera
  8. Supersnyggt! I sonens lekrum är det mest bara provisoriskt och stökigt...

    SvaraRadera
  9. Så herlig et barnerom! Heldige små som får leke her!

    SvaraRadera
  10. Åh, så fint! Den där gröna på förvaringsbänken är min favoritfärg, tror jag. Super med rött o gult. Jag är så imponerad över allt du skapar. Det är härligt att komma hit och känna en liten fläkt av dig. Kramar Maria

    SvaraRadera
  11. Jag instämmer i hyllningskören. Jättefint och glatt, soligt och roligt. Jag gillar verkligen den gula blomtapeten. Är den gammal eller ny? Om ny, varifrån?

    SvaraRadera
  12. W
    O
    W
    what a beautiful and special room! your children are happy for sure... like everything i see...

    SvaraRadera