torsdag 14 januari 2010

Brallor+reklam



Nu har jag försökt mig på en till knytbralla. Den förra blev alldeles för liten, men som tur var satt den som en smäck på lillebrors kompis. Denna gången tog jag lite mått och det hjälpte :)

Tyget kommer från E-slöjd och jag tycker att det är supersnyggt. Det var supersvårt att återge färgen rätt. I verkligheten är brallan mkt mer brun.

E-slöjd ska för övrigt höja sina redan ganska höga priser (med tanke på att tygerna är så smala) Passade på innan höjningen och från och med april börjar jag leta efter liknande ränder på andra ställen. Ngn som har ett bra tips?

Tänkte passa på att tala om att Rackamaja har REA-start på lördag. De flesta som läser här syr förmodligen sina barns kläder själva, men någon kanske är intresserad (?)

2 kommentarer:

  1. Jätte, jättefina! Så kul att dessa nu passar! kanske att du kan ge oss en livebild framöver?

    Önskar också bra tips på randiga trikåtyger. Hoppas att du får några bra tips här!

    SvaraRadera
  2. Åh vad snyggt, älskar bara pressvecken på benen!!! Hoppas det är ok att jag lägger till dig i bloggfeeden på min nya blogg?

    (fd storalillaj)

    SvaraRadera