fredag 29 januari 2010

Test


Jag har lyckats med att kanta med jersey! Trodde att det var omöjligt och gav upp efter två försök när jag försökte för ngn månad sedan (bandet bara krullade sig och jag höll på att tappa förståndet..). Läste på Billabas blogg igår att hon oftast använder jersey till kantband och då tänkte jag "kan hon kan jag" och gjorde ett nytt försök. Denna gång klippte jag tyget på skrådden (säger man så? Diagonalt alltså. Är inte helt haj på tygtermer..) och det blev kanon på första försöket. Vad man lär sig mkt av att läsa andras bloggar. Tack Billaba! :)
Det blev en liten klänning i strl 62 igen. Denna gången utan tryckknappar. Min man blev lite nervös när han såg att jag gjort två miniklänningar och undrade om jag visste ngt han inte visste.... :)
Funderar på om denna klänning blev lite tråkig (?) Oftast är ju "less more" och jag ser chokladbruna strumpbyxor, vit body och denna klänning ihop. Men jag kanske ändå måste sy på en ficka? Vilka problem man har....

5 kommentarer:

  1. Ytterligare ett superbt jersey-trick!!! Superdupertackar!! (förresten är termen "på skrådden" alldeles korrekt tror jag :-)).

    Och du... den är INTE tråkig. Jag tror att vi barnkädessömmerskor blir alldeles tokhemblinda på de tyger vi har. Andra bara gapar och tycker att de är så fina :-). Man måste faktiskt inte alltid blanda tyger och färger i ett och samma plagg och precis som du skriver så kan denna underbart söta klänning lätt matchas med en himla massa annat tufft.

    Måste också bara fråga dig om din klänningsmodell... Jag bara älskar hals- och ärmringningen på denna. Ditt eget antar jag?

    SvaraRadera
  2. Den er skøn....og ja - less is more - og som du selv siger, så ville brune strømpebukser og en hvid, langærmet body være helt perfekt hertil...

    (Jeg her endnu min første jersey-kantning til gode - men tak for tippet:-)

    kh
    Trine

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Och TACK!!! Skall genast kolla upp Ottobrenumret och klänningsmönstret jag med. Ha en underbar helg kära sömnadsvän :-)

    SvaraRadera
  4. Klänningen är superfin som den är!! Verkligen lyckad kantning också!

    SvaraRadera
  5. Den är ju så fin som den är! Fast inte skulle det ju störa med en ficka heller.

    SvaraRadera