måndag 25 januari 2010

Sjörövare


Jag fick lite tyg i födelsedagspresent av min granne tillika "sykompis". Min stora tjej blev väldigt förtjust i det och jag gjorde en tröja till henne. Lite svårt att få till ett bra motiv med såpass stora rapporter (trots att tröjan är i strl 128). Måste bli mycket spill på det här tyget (?)

Valde molnärmar i orange eftersom det var exakt samma färg som det oranga i sjörövartyget. Hade förstås inte svart muddväv så det räckte. Tur att min grannes syrum nästan fungerar som en tygaffär :) (Köpte också lite fint frottétyg av henne som jag så länge suktat efter...)

Tyckte nästan att det blev lite pyjamasvarning över detta, men storasyster var väldigt nöjd och det är huvudsaken. Helt OK om man inte har mysbyxor till.

4 kommentarer:

  1. Hon ser nöjd ut! Supersnyggt med molnärmarna till som sagt. / Grannen :)

    SvaraRadera
  2. vad roligt det är när man ser en så klockren kombo i gamla vanliga bloggtygerna. Det här har jag inte sett tidigare och det var verkligen perfekt

    SvaraRadera
  3. Fin tröja och söt tjej! :) Kul att hon gillade det hon valt själv.

    SvaraRadera
  4. Supersnygg kombo!!! Hon är jättefin i den.

    SvaraRadera