onsdag 6 januari 2010

Copy cat


Kunde inte låta bli att sy lite i alla fall igår kväll. Hann faktiskt både sy och jobba (men det blev seeeent).

Har velat ha sådana här brallor sedan jag såg dem hos Kokalal för nästan två år sedan vill jag minnas att det var. Då hade jag inget barn i "rätt" ålder, men efter det har ju lillebror kommit.

Svängde ihop ett par i sobert svart. Hade inget mönster så jag ritade lite på fri hand. Utgick från hängselbyxorna med blixtlås som jag har flera par av nu. De blev supersnygga och gick väldigt snabbt och lätt att göra.

Till min stora besvikelse blev de alldeles för små. De sitter som ett korvskinn och är både för korta i benen och i kroppen. Så går det ibland :(

Får hoppas att lillebrors kompis kan och vill ha dem.

2 kommentarer:

  1. Jasså, du kunde hålla dig borta från sömnaden trots allt jobb :-) :-) Störtsköna!!! Synd att de blev för små, men som sagt. Bra present att ha!

    SvaraRadera
  2. Superfina! Synd att de inte passade.

    SvaraRadera