tisdag 26 januari 2010

Till en bilgalning

Trots att lillebror är helt tokig i bilar har han ännu inte fått ngn biltröja. Förrän nu. Först ut av tygerna från min Myllymuksutbeställning blev detta härliga biltyg i frotté. Lillebror blev helt till sig när han såg tyget och nu befarar jag lite att han aldrig kommer att vilja sätta på sig ngt annat (kanske därför han inte fått kläder med fordon förut och också för att jag inte hittat fina tyger)
Jag velade ganska länge vad det skulle bli för färg på kantbandet och muddarna. Det stod mellan rött och gult och till slut blev det rött eftersom han passar väldigt bra i den färgen. Tänk att en tröja kan se så olika ut med olika färgers kantband!

Första gången som jag blev helt toknöjd med kantbandet. Sömmen ser helt perfekt ut :) Ska bli kul att se lillebrors reaktion imorgon.

11 kommentarer:

  1. superfin, förstår lillkillens glädje :o)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar färg på tröjan, bra val med rött tror jag. Lillkillen är nog i himmelriket när han vaknar ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig tröja :) Rött blev kanonfint på kantbandet. Lill killen kommer att älska tröjan :)

    SvaraRadera
  4. For en kul genser!! Fantastiske herlig stoff:)

    SvaraRadera
  5. Härlig tröja, färgexplosion!

    SvaraRadera
  6. Oj så fin! Har också sneglat på det där tyget..

    Har nog också lite dåligt samvete för alla tyger jag köpt på mig.. men försöker tänka att jag väldigt sällan köper nya kläder, och de kostar ju också..

    SvaraRadera
  7. Ååå, vilket härligt tyg!!! Det hade min 2 åring verkligen älskat!

    SvaraRadera
  8. den där kan man verkligen bli galen i! jättefin!

    SvaraRadera
  9. Det blev kanonfint med röda muddar. Helt rätt! Har också funderat på det tyget, bland annat. Men kanske ska vänta lite med att beställa. Ingen bebis i sikte ännu!

    SvaraRadera
  10. Hjälp! Jag som är så otroligy svag för stretchfrotté!!! Allvarligt talat så VÅGAR jag faktiskt inte gå in på Myllymuskuts hemsida och titta. Har också i princip redan gjort av med mitt tygkonto för detta året..... Suck....

    JÄTTEFIN TRÖJA!!!

    SvaraRadera