tisdag 7 september 2010

Skolfotografering


Idag har storasyster haft skolfotografering. Hon valde dessvärre inte en hemmagjord tröja, men jag svängde i alla fall ihop ett par matchande brallor igår kväll (innan jag fortsatte med köksgolvet...) Gjorde dem med flit lite pösigare och de har tre smala resårer nertill, men det syns tyvärr inte på bilden. Tyget kommer från Stoff & Stil. Mönstret har jag ritat själv.

Å vad jag skulle önska att man kunde köpa "molotyger" någonstans! Alltså schyssta tyger med fotoprint. Det kanske redan finns? Vet ngn var i så fall? Man skulle kunna göra så coola kläder till lite större barn, och även till sig själv förstås.

1 kommentar:

  1. Se där, där är byxorna! :-) Jättefina de var! Häftigt med sicksackbandet. Det tål att inspireras av! :-)
    Jag gjorde eget fototyg som jag beställde från Spoonflower. Tyvärr blektes trycket efter ett gäng tvättar och tyvärr finns bar interlock. Eller fanns, nu var det ett tag sen jag kollade. Så sätt igång och lek med Photoshop!

    SvaraRadera